Haber/Yorum: Ümit Aykut Şener

Geçtiğimiz Ocak ayı içinde Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ihaleyle kiraya verilen ve D-300 Karayolu üzerine inşa edilen Yeni Otogar’ın, Şubat ayının ikinci haftasında Akşehir halkının hizmetine açılacağı kesinleşmiş görünüyor.

10’u seyahat acentesi bilet satış gişesi, 210 m2’si kafeterya, 15’er m2’lik iki hediyelik eşya satış yeri, 10’ar m2’lik iki adet büfe, 15 m2’lik berber dükkanı ve emanet birimi, 13 ile 19 m2 arasında değişen 4 adet büro, toplam 608 m2’si (377 m2’si restoran, 56 m2’si tuvalet ve 175 m2’si) ortak alan olarak kullanılacak.

VATANDAŞA EZİYET, BU MUDUR HİZMET!

Halkın büyük rahatsızlık duyduğu Yeni Otogarın neden eski yerine değil de, ulaşım imkanı dahi düşünülmeden uzak bir yere yapılmasına onay veren Konya Büyükşehir Beledeyisine tepkiler artarak devam ediyor.

Konya istikametinden gelecek olan otobüsler Yeni Otogar’a girebilmeleri için İstasyon Kavşağı’ndan (Tren Garı) dönecek. Afyonkarahisar istikametinden gelecek olan otobüsler, araçlar, şehiriçi minibüsleri ve servisler YONCA KAVŞAK’ı kullanmadan, D-300 Karayolu’nda açılan üçüncü şeritten otogara ulaşacaklar.

Afyonkarahisar’da ÖZDİLEK KAVŞAĞI ve Çay-Bolvadin ilçelerinin kesiştiği yolda neden Yonca Kavşak yapılmadığını, siyasilerin ve yetkililerin araştırmadıkları her haliyle belli oluyor. Çünkü onlar günü kurtarmakla yetinen siyasetçilerimiz.

Afyonkarahisar’ın vekilleri ileriyi düşünürken, Akşehir’e yapılan bu yonca kavşakla trafik akışının transit yapılacağını, şehir merkezine giriş-çıkışın -Akşehir ekonomisine zarar- zorlaştığını bizim vekillerimiz neden düşünemiyor? Acaba Başkan Altay, aynı yatırımın bu haliyle Konya merkezine yapılmasına onay verir miydi? Anlaşılan o ki, sayın başkan da otogarın yollarının unutulduğunu inşaatı tamamlanınca öğrenmiş gibi görünüyor.

Sahi, D-300 Karayolu üzerinde yapılması planlanan ve halkın menfaatine olan ALT ve ÜST GEÇİT’ler kim/kimlerin menfaati uğruna engellendi? Bir bilen var mı?

Yeni Otogar’ın yapımını gerçekleştiren Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın bu durumdan memnun olup-olmadığını bilmemekle birlikte, bu konuda neden bir kamuoyu araştırması yaptırmadığını kendisine sormak, Akşehir Halkı adına basının görevidir.

Akşehir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Fikri Kurt’un Yeni Otogar’a gidiş-geliş  güzergahlarının  hala belirlenmediği konusunda işletme sahiplerinden odaya gelen talepleri  gazetemize yaptığı yazılı açıklamasıyla duyurmuştuk. Önceki gün Akşehir Şehiriçi Minibüsleri Taşıyıcı Kooperatifi yetkilileri Konya’ya giderek UKOME yetkilileri ile yaptıkları görüşmede, Yeni Otogar’a ulaşımın yalnızca D-300 Karayolu üzerinden yapılacağının kendilerine söylendiğini açıkladılar.

Akşehirliler, İstikamet D-300 Karayolu, başka çare yok!

Bu durumda UKOME, D-300 Karayolu'ndan otobüslerin ulaşımı dışında Akşehir’in mahallelerinden ve çevre ilçelerinden gelecek vatandaşların, otobüs servislerinin, şehir içi dolmuşlarının, özel araç sahiplerinin ve ticari taksi duraklarının ve toplu ulaşım araçlarını kullanarak yeni otogara ulaşmaları için önlerine tek seçenek sunuyor.  Allah kimseyi çaresiz bırakmasın!

D-300 Karayolu’nu kullanmak zorunda bırakılan Akşehir Halkı, zaten trafik yükü ağır olan bu yolda olası ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarından kim/kimleri sorumlu tutacak yada sorumluları Allaha mı havale edecek? Bu kararın vebali gerçekten çok ağır olur!

Yeni Otogar’ın planını masa başında çizen ama ulaşımın nasıl yapılacağını görmeyenlere kimse bir şey demeyecekse, şimdiden yazıklar olsun!..

Bu otogarın arsası karşılığında kime taviz/tavizler verildi?

Yeni Otogarın eskisinin yıkılarak aynı yere yapılmasına bir engel mi vardı?

Ne dersiniz, Sayın Başkan Uğur İbrahim Altay?