Mahalleli olarak itirazlarının, kavşağın yerinden ziyade alt geçidin kendisine olduğunu ifade eden Kozağaç Mahallesi sakinlerinden Bülent Bölükbaşı’nın aktardığına göre, itiraz dilekçesinde şu ifadeler yer alıyor:
“Konya Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından 16-06-2023 tarih, 474 sayılı meclis kararı ile onaylanan ve askıya çıkan imar planı değişikliğine, aşağıdaki nedenlerden dolayı itiraz ederek iptalini talep etmekteyiz. Söz konusu geçitte, hali hazırda, kontrollü, sesli, ışıklı, açılır kapanır bariyerleri olan, oldukça güvenli bir sistem zaten mevcuttur. Bu sistemin faaliyete geçmesi ile birlikte de herhangi bir can ya da mal kaybı yaşanmamıştır. Mevcut sistem görevini tam anlamı ile yerine getirebilmektedir. 2007 – 2009 yıllarında yapılan yol genişletme çalışması nedeni ile pek çok ev ve arsa zaten kamulaştırılmıştı. Konya Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından 16-06-2023 tarih, 474 sayılı meclis kararı ile onaylanan ve askıya çıkan imar planı değişikliği, mevcut olan imar plan ve kanununa tamamen aykırı olacaktır. Bu plan ile birlikte söz konusu demir yolu Kozağaç Mahallemizi tamamen ikiye bölecek olup, şehir merkezi ile Nato Yolu üzerinden olan ulaşım tamamen yok olacaktır. Şehir merkezine ulaşım Yunak-Akşehir-Antalya yolu üzerinden yapılmak zorunda kalınacaktır ki bu yol üzerinde de ayrıca bir hemzemin geçit vardır.
Her mahalle ve yerleşim biriminin şehir merkezine ulaşımını sağladığı bir caddesi mevcut iken söz konusu plan değişikliği ile Kozağaç Mahallemize ait olan Kozağaç Caddesi tamamen yok olacak olup şehir merkezine bağlantımız Yunak-Akşehir-Antalya yolu üzerinden sağlanabilecektir ki bu durum tüm kamunun yararından ziyade zararına olacaktır. Mevcut demiryoluna yapılması planlanan alt geçit ile birlikte Kozağaç Mahallemiz tamamen ikiye bölünecektir. Bir alt ya da üst geçit düşünülecekse bunun trafiğin oldukça yoğun olduğu Yunak-AkşehirAntalya güzergahındaki hemzemin geçidine ya da Kozağaç Mahallesinden şehir merkezine bağlanılan Nato Yolu Kavşağına yapılması, Kamunun tam anlamı ile menfaatine olacaktır.
İnşası planlanan geçidin yapılacağı yolun kaç araç tarafından kullanıldığı ve yine demiryolundan geçen tren sayısının da resmi olarak tespit edilmesinin de ayrıca önem taşıdığı göz önünde bulundurulmalıdır. Yapmış olduğumuz araştırmaya göre 24 saatte toplam 5 tren seferi gerçekleşmektedir. Yine aynı şekilde asfalt yolun trafiğinin de yoğun olmadığı teyit edilmiştir. Yukarıda belirtilen haklı nedenlere dayanarak, Konya Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından 16-06-2023 tarih ve 474 sayılı meclis kararı ile onaylanan ve askıya çıkan imar planı değişikliğinin, Kamu Yararından Çok, her yönden Özel ya da Tüzel tüm Kamunun Zararına olduğunda hem fikir olarak, onaylanan bu kararın iptalini ve gereğini arz ederiz. Kozağaç mahallesi sakinleri”