Daha önce kaza yapmış olan yabancı mamulü uçakların; halen dahi satın alınıyor ve pilot eğitimi için kullanılıyor olması; çok ağır bir vebaldir!
İki kahraman pilotumuzun, hiçbir hataları olmadığı halde; şehit düşmeleri ise büyük bir felakettir! Bu konuda ileri sürülecek hiçbir gerekçe kabul edilemez.
Dünyada uçak sanayi bugünkü kadar gelişmeden daha önceleri bile; biz kendi uçağımızı, birkaç model olarak yapabilmiştik. O çaba sürdürülseydi ve bu asırda F4 uçaklarını yabancı ülkelerden almak zorunda kalmasaydık; pilotlarımız düşmeyeceklerdi.
F4 savaş uçakları, bizden başka NATO üyesi ülkelerde çoktan beri kullanılmıyormuş!
Artık kendi uçaklarımızı kendimiz yapalım; başka ülkeler bizden satın alsınlar. Zaten çok ağır bir istihdam açığımız var. Uçak fabrikaları birçok insanımıza iş alanı açacaktır.
Uçaklarımızın düşme nedenlerinden bir diğeri de; Yetişmiş personel sayısının azlığı olarak gösteriliyor. Zaten o meşum dönemde General adayı pilotlar; "Darbeci oldukları" ileri sürülerek tasfiye edilmişmiş. O furyada, 63 tanesi muharip olan 110 askeri pilot görevlerinden istifa edip ayrılmışlar. Hava kuvvetlerimiz görevini yapamaz hale getirilmiş. "Malum dönemin, yalnızca hava gücümüze değil; tüm savunmamıza zarar verdiğini" iddia edenler çok!
Aynı devreden yetişen kurmay subay pilotlar, aslında birlikte uçuşa gönderilmiyordu. Silahlı kuvvetlere kurulan tertipler ve tuzaklar yüzünden, pilot subay sayısı da azaldığı için; bu yüzden teamüle aykırı olarak; devre arkadaşı iki pilot, birlikte uçuşa gönderilmişler.
İki askeri uçağımız, belki de personelin eğitim eksikliği yüzünden düştüler. Maddi ve özellikle manevi kaybımız çok büyük. Allah böyle felaketlerden artık yurdumuzu korusun.
Hepimiz görevlerimizi tam yapmıyoruz! İşimiz Yüce Mevla'ya kaldı. Pilotlardan birinin babası: "Kendinize kaçak saray yaptıracağınıza; yeni model uçaklar üretin veya satın alın!" demiş. Ne kadar haklı!
Üst üste gelen kazalar ile; Hava Kuvvetlerimizdeki pilot subaylardan en tecrübeli olanlar kaybedilmiş oluyor. O personel bir piramit şeklinde tahayyül edilirse; piramidin tepesi yok olmuş. Ne yazık ki; tecrübeliler gitmiş.
Birçok kurumuz işten çıkarmalar ve atamalar dolayısıyla; görevini yapamaz hale gelmiş. TÜBİTAK bile, kendisine gönderilen bir inceleme ve ayrıştırma işini; "O konuda uzmanı kalmadığı" için yapamayacağını bildirmiş.
*Birçok ülkenin, güneş enerjisiyle gündüz ve gece hava taşımacılığı yaptığı bir dönemde...
*Bizim ithal ve belki de hurda uçaklarla, kahraman pilotlarımızı şehit etmeyi sürdürmemiz...
*"Ne kadar ayıp" mı desem... *Daha tehlikeli laflar mı yazsam? Bilemiyorum.