Akşehir’imizin yıllardır çözülemeyen çilesi, bozuk ve kazılmış yollar... Şehrimizde farklı kurumlar arasındaki plansız çalışmalar nedeniyle sık sık kazılan yollar, zamanla büyük çukurlar oluşturuyor ve ulaşımı zorlaştırıyor, hatta imkansız hale getiriyor. Halkın bu duruma tepkisi büyük. Bozuk ve yapılmayan yollar, sadece vatandaşların araçlarına değil, belediyenin kendi araçlarına da zarar veriyor. Öyle ki, belediye araçları bazen kendi açtıkları çukurlara düşüyor, bu da hem komik hem de düşündürücü bir durum oluşturuyor.

Bazı mahallelerde yollar, başka alanlardan sökülen kilitli taşlarla onarılmaya çalışılıyor. Ancak, bu taşların uyumsuzluğu yolda setler oluşmasına neden oluyor. Bazı yollarda yapılan tamiratlar ise, adeta "nerede kalmıştık" sloganını anımsatıyor. Soğuk asfalt olarak bilinen zift üzerine mucur serme yöntemi, en az 20 yıl öncesine ait, demode ve kullanışsız bir uygulamadır. Bu yöntemden kesinlikle vazgeçilmelidir.

Sıcak asfalt kaplamanın maliyetinin yüksek olduğunu anlıyoruz. Kilitli taş uygulamalarında da hem işçilik hataları hem de geri dönük tamiratlarda sorunlar yaşıyoruz.

Peki, neden sıcak asfalt ve kilitli taş yerine hazır beton yollarla Akşehir’in uzun yıllar yol sorununu ortadan kaldırmayı düşünmüyorsunuz?

Ülkemizde birçok il ve ilçede yol yapımında artık hazır beton yollar kullanılıyor. Örneğin, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Ordu Büyükşehir Belediyesi, Bafra Belediyesi, hatta eksi kırk dereceye varan soğukların görüldüğü Van’ın Çaldıran ilçesinde bile beton yollar tercih ediliyor.

Beton yollar, düşük bakım-onarım gereksinimi ve uzun servis ömürleriyle dikkat çekiyor. ABD’de 131 yıllık, ülkemizde ise 69 yıllık beton yollar bulunmaktadır. Beton yolların yaygın kullanımıyla, yerel yönetimler 20-25 yıl, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) yol ağında ise 40-50 yıl boyunca hizmet veren bir yol ağına sahip olabilir. Bu sayede, kamu kaynakları daha etkin bir şekilde kullanılabilir.

Beton yollar, inorganik yapısı nedeniyle yanıcı değildir. Yangın güvenliğini en üst düzeye çıkarması nedeniyle, Avusturya ve İspanya gibi ülkelerde 1 kilometreden uzun tünellerde beton yol kullanılması zorunludur.

Beton yollar, esnek olmayan yapısı sayesinde yakıt tüketimini her 100 kilometrede ortalama 0,45 litre azaltarak ekonomik tasarruf sağlar. Ayrıca, uzun servis ömürleri boyunca çok az bakım-onarım gerektirir ve alternatiflerine göre daha düşük yaşam döngüsü maliyetlerine sahiptir. Buna ek olarak, beton yollar servis ömrü sonunda %100 geri dönüştürülebilir.

Her 100 kilometrede araç başına yaklaşık 1,1 kg CO2 salımını azaltarak çevrenin korunmasına yardımcı olur.

Tüm bu bilgileri belediyemizin AR-GE bölümü detaylı bir şekilde araştırmalı, beton yollar kullanan il ve ilçelerle görüşerek uzmanlarla istişare yapmalı ve şehrimizi konforlu yollara kavuşturmalıdır.

Daha düşük maliyetli ve kullanışlı olan beton yolları inşa etmek için Akşehir Belediyesi, acil olarak bir hazır beton tesisi kurmalı ve maliyeti daha da aşağıya çekmelidir. Hatta çevre ilçelere de bu hizmeti sunarak, belediyemize istihdam ve kazanç sağlamalıdır. Önceki dönemdeki olumsuz deneyimlerden korkmadan, belediye ticaretin içinde yer almalıdır. Teknoloji ve ticaret artık yan yana ilerlemektedir ve sağlam bir kontrol mekanizmasıyla bu süreç belediyeye zarar değil, kazanç sağlayacaktır.

Ve diyoruz ki; ‘ASFALT KAPLAMA PAHALI İSE ALTERNATİFİ HAZIR BETON YOLDUR!’

Editör: Pervasız Web Haber